Lapsiperheiden kotipalvelu – käytännön apua perheen arjen tukemiseen
Lapsiperheiden kotipalvelu on kunnan myöntämää konkreettista apua lapsiperheen arkeen, kuten lastenhoitoa ja kasvatusta tai auttamista kotitöissä. Sen avulla pyritään tunnistamaan, ehkäisemään ja helpottamaan perheiden pulmia mahdollisimman ajoissa.
Lapsiperheiden kotipalvelu on tarkoitettu ihan kaikenlaisille perheille. Voit hakea sitä esim. uupumuksen vuoksi, synnytyksen jälkeen, kun vauva valvottaa tai eron jälkeen. Ota yhteyttä asuinkuntasi kotipalveluun heti kun koet tarvitsevasi apua.
Mistä saan palvelusetelin ja miten tilaan lapsiperheiden kotipalvelun?
- Kysy palvelusetelistä neuvolasta tai oman asuinalueesi kotipalvelusta, joka on osa kunnan sosiaali- ja terveyspalveluja. Kunta arvioi tarpeen ja toteuttaa palvelun tai myöntää palvelusetelin, jolloin sinä päätät palveluntuottajan.
- Palveluseteli on rahanarvoinen. Voit käyttää sitä maksuvälineenä kun tilaat lapsiperheiden kotipalvelua palveluntuottajalta. Palvelusetelin arvo vaihtelee kuntakohtaisesti. Tavallisesti asiakkaalle jää maksettavaksi muutaman euron suuruinen omavastuu.
- Valitse palveluntuottaja. Vertaile palveluntuottajia Palse.fi -palvelussa (Helsinki, Vantaa) tai PSOP -verkkopalvelussa (Espoo) ja löydä sinun tarpeeseesi sopiva palveluntuottaja. Toivottavasti valitset meidät. Asiakkaamme ovat tutkitusti tyytyväisiä ammattitaitoisiin hoitajiimme ja asiakaspalveluumme.
- Tilaa palvelu. Soita meille 010 274 4500 ja tilaa palvelu. Pidä palvelusetelin numero saatavilla puhelun aikana. Etsimme sinun perheesi tarpeita vastaavan hoitajan. Tavoitteena on, että sama hoitaja käy luonasi koko lapsiperheiden kotipalvelu -asiakkuutesi ajan.
- Hoivanetin ammattitaitoinen hoitaja auttaa arjessa. Hoitaja on valittu huolella sinun perhettäsi varten.
TILAA LAPSIPERHEIDEN KOTIPALVELU HOIVANETILTA
Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot täältä!
PALVELUALUEET
Espoo, Helsinki, Vantaa ja Kerava.
Hinnat alkaen palvelusetelillä
Alkaen-hinnat ovat voimassa arkipäivisin päiväsaikaan.
Palvelusetelin arvo vaihtelee kuntakohtaisesti. Sinulle jää maksettavaksi vain palvelusetelin arvon ja tuntihinnan väliin mahdollisesti jäävä erotus.
Usein kysyttyjä kysymyksiä lapsiperheiden kotipalvelusta
Lapsiperheiden kotipalvelu on kunnan palvelusetelillä tai maksusitoumuksella kustantamaa apua, jota tarjotaan, kun perheessä tarvitaan konkreettista apua arkeen esim. uupumuksen vuoksi, synnytyksen jälkeen, kun vauva valvottaa tai elämänmuutoksen jälkeen (esim. ero).
Palvelu suunnitellaan aina perheen tarpeiden mukaiseksi. Lastenhoitajamme voivat esimerkiksi viedä lapset pihalle leikkimään, tehdä kevyitä kodinhoidollisia tehtäviä tai pitää huolta vauvasta niin, että äiti saa levätä.
Ota yhteyttä kotikuntasi sosiaali- ja terveystoimeen heti kun tarve ilmenee. Kunta myöntää lapsiperheiden kotipalvelun, mutta saat itse päättää palveluntuottajan.
Soita meille numeroon 010 274 4500 (ma-pe klo 8-16) ja kerro, että käytät palveluseteliä tai maksusitoumusta. Etsimme sinun tarpeitasi vastaavan hoitajan.
Lapsiperheiden kotipalvelu on kunnan palvelusetelillä tai maksusitoumuksella kustantamaa konkreettista apua. Voit hakea lapsiperheiden kotipalvelua esim. uupumuksen vuoksi, synnytyksen jälkeen, kun vauva valvottaa tai elämänmuutoksen jälkeen (esim. ero).
- Ota yhteyttä kotikuntasi sosiaali- ja terveystoimeen heti kun tarve ilmenee. Kunta myöntää lapsiperheiden kotipalvelun, mutta saat itse päättää palveluntuottajan.
- Ota yhteyttä Hoivanetin asiakaspalveluun (010 274 4500) t ja kerro, että käytät palveluseteliä tai maksusitoumusta. Etsimme sinun tarpeitasi vastaavan hoitajan.
Huomioimme perheen tarpeet ja toiveet ja pyrimme löytämään perheelle "heidän näköisensä" hoitajan. Tavoitteena on, että sama hoitaja jatkaa perheessä koko lapsiperheiden kotipalvelu -asiakkuuden ajan.
Lapsiperheiden kotipalvelun hoitajamme ovat koulutettuja ammattilaisia esim. lähihoitajia, lastenohjaajia, terveydenhoitajia ja sosionomeja.
Hoitajamme ovat täysi-ikäisiä, heillä on oma-aloitteinen asenne ja sujuva suomenkielen taito. Heillä on myös lämmin syli ja herkkyyttä kohdata lapsen ja perheen tarpeet.
Kaikilla hoitajillamme on aiempaa lastenhoitokokemusta ja haastattelemme heidän henkilökohtaisesti sekä tarkistamme referenssit ja rikosrekisteriotteen. Lisäksi perehdytämme hoitajamme työhön, tarjoamme heille ensiapukurssin ja heitä sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus.
Valvomme palvelumme laatua säännöllisesti asiakaspalautetta seuraamalla. Perusteellinen vastuuvakuutuksemme kattaa luonnollisesti myös lastenhoitopalvelumme.
Kaupunkikohtaiset palveluehdot Lapsiperheiden kotipalvelussa
Palvelun tilausajat
Asiakaspalvelumme palvelee sinua tilauksissa tai muissa asioissa arkisin ma-pe klo 8-16 puhelimitse, 0102744500, tekstiviestitse 04573959099 ja sähköpostitse hoivanet@hoivanet.fi Huom! Asiakaspalvelumme ei ole avoinna lauantaisin. Mikäli hoitajanne sairastuu ja peruu lauantaille osuvan tilauksenne, emme tällä hetkellä voi tarjota teille korvaavaa hoitajaa.
Tuotamme palvelua ympäri vuorokauden perheen tarpeiden mukaan. Otathan tilauksessasi huomioon eri vuorokauden aikana muodostuvat omavastuuosuudet.
Kts. Hinnasto Hinnasto Lapsiperherheiden kotipalvelu Espoo
Matkakulut
Emme peri matkakuluja asiakkailtamme.
Vaitiolovelvollisuus
Hoivanet asettaa toiminnalleen ja henkilökunnalleen tiukat luotettavuus- ja laatuvaatimukset. Kaikkia työntekijöitämme sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus.
Asiakkaan velvollisuudet
Lapsen vanhemmat ovat hoitoa tilatessaan velvollisia ilmoittamaan lapsensa hoitoa koskevat erityisehdot kuten lääkitykset, allergiat ja muut oleelliset seikat, kuten lapsen sairaudet tai muut erityistarpeet, jotka oleellisesti vaikuttavat hoitoon sekä mahdollisen työntekijän osaamiseen. Myös mahdollisista lemmikkieläimistä on ilmoitettava etukäteen Hoivanetille.
Asiakastyön kirjaaminen
Työntekijämme tekevät lakisääteisen asiakaskirjauksen jokaisesta työvuorosta. Laki sosiaalihuollon asiakaskirjoista löytyy osoitteesta: https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20150254
Asiakkaalla on aina oikeus saada omaa perhettään koskevat asiakaskirjaukset nähtäväkseen.
Perumiset ja muutokset
Tilatun lapsiperheiden kotipalvelun voi perua veloituksetta vielä 16 tuntia ennen sen alkamista. Tämän jälkeen tehdyistä perumisista veloitamme 1h palvelusetelitunteja + omavastuun.
Peruminen tehdään aina ensisijaisesti olemalla yhteydessä omaan hoitajaan. Silloin hän saa tiedon perumisesta ensi tilassa ja ilmoittaa siitä toimistollemme.
Huomioithan, että lapsen, tai muun kotona olevan perheenjäsenen sairastuessa kotipalvelukäynti tulee perua. Näin vältämme tautien tarttumisen perheestä toiseen.
Mahdollisista aikataulumuutoksista voit yrittää sopia (veloituksetta) hoitajan kanssa vielä silloinkin, kun käynnin alkamiseen on alle 16 tuntia. Otattehan kuitenkin huomioon, että aikataulumuutokset eivät välttämättä aina sovi hoitajallenne.
Hoitajan sairastuessa yritämme aina ensisijaisesti saada perheelle korvaavan hoitajan, mikäli perhe näin toivoo. Emme kuitenkaan voi luvata toimitusvarmuutta.
Vahingot ja niiden korvaaminen
Hoivanet on vakuuttanut lastenhoitajansa mahdollisten hoitajan aiheuttamien välittömien vahinkojen varalta. Vahingonkorvausvelvollisuus, vastuun laajuus ja rajoitukset määräytyvät vakuutusehtojen mukaisesti. Korvausvaatimus on esitettävä kahden viikon kuluessa vahingon sattumisesta. Hoivanetin vastuu rajoittuu vain sen palveluksessa oleviin henkilöihin.
Mikäli hoitajan akuutista sairastumisesta aiheutuu perheelle taloudellista menetystä, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse välittömästi.
Palautteen antaminen
Haluamme jatkuvasti kehittää toimintaamme ja pyrimme tarjoamaan sinulle laadukasta palvelua. Mikäli haluat antaa positiivista palautetta tai havaitset palvelussa kehitettävää, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostilla. Voit olla yhteydessä myös palveluvastaavaan Anna Forstén 0451455947 tai anna.forsten@hoivanet.fi
Palvelun tilausajat
Asiakaspalvelumme palvelee sinua tilauksissa tai muissa asioissa arkisin ma-pe klo 8-16 puhelimitse 0102744500, tekstiviestitse 04573959099 ja sähköpostitse hoivanet@hoivanet.fi
Huom! Asiakaspalvelumme ei ole avoinna lauantaisin. Mikäli hoitajanne sairastuu ja peruu lauantaille osuvan tilauksenne, emme tällä hetkellä voi tarjota teille korvaavaa hoitajaa.
Tuotamme palvelua teille Espoon kaupungin ja teidän välisen sopimuksenne mukaisesti.
Matkakulut
Emme peri matkakuluja asiakkailtamme.
Vaitiolovelvollisuus
Hoivanet asettaa toiminnalleen ja henkilökunnalleen tiukat luotettavuus- ja laatuvaatimukset. Kaikkia työntekijöitämme sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus.
Asiakkaan velvollisuudet
Lapsen vanhemmat ovat hoitoa tilatessaan velvollisia ilmoittamaan lapsensa hoitoa koskevat erityisehdot kuten lääkitykset, allergiat ja muut oleelliset seikat, kuten lapsen sairaudet tai muut erityistarpeet, jotka oleellisesti vaikuttavat hoitoon sekä mahdollisen työntekijän osaamiseen. Myös mahdollisista lemmikkieläimistä on ilmoitettava etukäteen Hoivanetille.
Asiakastyön kirjaaminen
Työntekijämme tekevät lakisääteisen asiakaskirjauksen jokaisesta työvuorosta. Laki sosiaalihuollon asiakaskirjoista löytyy osoitteesta: https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20150254
Asiakkaalla on aina oikeus saada omaa perhettään koskevat asiakaskirjaukset nähtäväkseen.
Perumiset ja muutokset
Tilatun lapsiperheiden kotipalvelun voi perua veloituksetta vielä 16 tuntia ennen sen alkamista. Tämän jälkeen tehdyistä perumisista asiakas menettää sovitut kyseisen kerran kotipalvelutunnit.
Tilauksen peruminen on hyvä aina ensisijaisesti olemalla yhteydessä omaan hoitajaan. Silloin hän saa tiedon perumisesta ensi tilassa ja ilmoittaa siitä toimistollemme.
Huomioithan, että lapsen, tai muun kotona olevan perheenjäsenen sairastuessa kotipalvelukäynti tulee perua. Näin vältämme tautien tarttumisen perheestä toiseen.
Mahdollisista aikataulumuutoksista voit yrittää sopia (veloituksetta) hoitajan kanssa vielä silloinkin, kun käynnin alkamiseen on alle 16 tuntia. Otattehan kuitenkin huomioon, että aikataulumuutokset eivät välttämättä aina sovi hoitajallenne.
Ostopalvelutilauksissa huomioithan, ettet voi siirtää käyntejä/tunteja viikolta toiselle.
Hoitajan sairastuessa yritämme aina ensisijaisesti saada perheelle korvaavan hoitajan, mikäli perhe näin toivoo. Emme kuitenkaan voi luvata toimitusvarmuutta.
Vahingot ja niiden korvaaminen
Hoivanet on vakuuttanut lastenhoitajansa mahdollisten hoitajan aiheuttamien välittömien vahinkojen varalta. Vahingonkorvausvelvollisuus, vastuun laajuus ja rajoitukset määräytyvät vakuutusehtojen mukaisesti. Korvausvaatimus on esitettävä kahden viikon kuluessa vahingon sattumisesta. Hoivanetin vastuu rajoittuu vain sen palveluksessa oleviin henkilöihin.
Mikäli hoitajan akuutista sairastumisesta aiheutuu perheelle taloudellista menetystä, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse välittömästi.
Palautteen antaminen
Haluamme jatkuvasti kehittää toimintaamme ja pyrimme tarjoamaan sinulle laadukasta palvelua. Mikäli haluat antaa positiivista palautetta tai havaitset palvelussa kehitettävää, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostilla. Voit olla yhteydessä myös palveluvastaavaan Anna Forstén 0451455947 tai anna.forsten@hoivanet.fi
Palvelun tilausajat
Asiakaspalvelumme palvelee sinua tilauksissa tai muissa asioissa arkisin ma-pe klo 8-16 puhelimitse 0102744500, tekstiviestitse 04573959099 ja sähköpostitse hoivanet@hoivanet.fi
Tuotamme palvelua ympäri vuorokauden perheen tarpeiden mukaan. Otathan tilauksessasi huomioon eri vuorokauden aikana muodostuvat mahdolliset omavastuuosuudet.
Huom! Asiakaspalvelumme ei ole avoinna lauantaisin. Mikäli hoitajanne sairastuu ja peruu lauantaille osuvan tilauksenne, emme tällä hetkellä voi tarjota teille korvaavaa hoitajaa.
Kts. Hinnasto Hinnasto Lapsiperheiden kotipalvelu Helsinki
Minimitilausaika 3h.
Matkakulut
Emme peri matkakuluja asiakkailtamme.
Vaitiolovelvollisuus
Hoivanet asettaa toiminnalleen ja henkilökunnalleen tiukat luotettavuus- ja laatuvaatimukset. Kaikkia työntekijöitämme sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus.
Asiakkaan velvollisuudet
Lapsen vanhemmat ovat hoitoa tilatessaan velvollisia ilmoittamaan lapsensa hoitoa koskevat erityisehdot kuten lääkitykset, allergiat ja muut oleelliset seikat, kuten lapsen sairaudet tai muut erityistarpeet, jotka oleellisesti vaikuttavat hoitoon sekä mahdollisen työntekijän osaamiseen. Myös mahdollisista lemmikkieläimistä on ilmoitettava etukäteen Hoivanetille.
Asiakastyön kirjaaminen
Työntekijämme tekevät lakisääteisen asiakaskirjauksen jokaisesta työvuorosta. Laki sosiaalihuollon asiakaskirjoista löytyy täältä: https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20150254
Asiakkaalla on aina oikeus saada omaa perhettään koskevat asiakaskirjaukset nähtäväkseen.
Perumiset ja muutokset
Tilatun lapsiperheiden kotipalvelun peruminen tulee tehdä 24h ennen sen sovittua alkamista. Tämän jälkeen tehdyistä perumisista veloitamme 50€ perumismaksun.
Tilauksen peruminen on hyvä tehdä aina ensisijaisesti hoitajalle, näin hoitaja saa ensitilassa tiedon.
Huomioithan, että lapsen, tai muun kotona olevan perheenjäsenen sairastuessa kotipalvelukäynti tulee perua. Näin vältämme tautien tarttumisen perheestä toiseen.
Mahdollisista aikataulumuutoksista voit yrittää sopia hoitajan kanssa ilman lisämaksuja vielä silloinkin, kun tilatun kotipalvelun alkamiseen on alle 24h. Otattehan kuitenkin huomioon, etteivät aikataulumuutokset aina välttämättä sovi hoitajallenne.
Hoitajan sairastuessa yritämme aina ensisijaisesti saada perheelle korvaavan hoitajan, mikäli perhe näin toivoo. Emme kuitenkaan voi luvata toimitusvarmuutta.
Vahingot ja niiden korvaaminen
Hoivanet on vakuuttanut lastenhoitajansa mahdollisten hoitajan aiheuttamien välittömien vahinkojen varalta. Vahingonkorvausvelvollisuus, vastuun laajuus ja rajoitukset määräytyvät vakuutusehtojen mukaisesti. Korvausvaatimus on esitettävä kahden viikon kuluessa vahingon sattumisesta. Hoivanetin vastuu rajoittuu vain sen palveluksessa oleviin henkilöihin.
Mikäli hoitajan akuutista sairastumisesta aiheutuu perheelle taloudellista menetystä, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse välittömästi.
Palautteen antaminen
Haluamme jatkuvasti kehittää toimintaamme ja pyrimme tarjoamaan sinulle laadukasta palvelua. Mikäli haluat antaa positiivista palautetta tai havaitset palvelussa kehitettävää, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostilla. Voit olla yhteydessä myös palveluvastaavaan Anna Forstén 0451455947 tai anna.forsten@hoivanet.fi
Palvelun tilausajat
Asiakaspalvelumme palvelee sinua tilauksissa tai muissa asioissa arkisin ma-pe klo 8-16 puhelimitse, 0102744500, tekstiviestitse 04573959099 ja sähköpostitse hoivanet@hoivanet.fi
Tuotamme palvelua ympäri vuorokauden perheen tarpeiden mukaan. Otathan tilauksessasi huomioon eri vuorokauden aikana muodostuvat mahdolliset omavastuuosuudet.
Huom! Asiakaspalvelumme ei ole avoinna lauantaisin. Mikäli hoitajanne sairastuu ja peruu lauantaille osuvan tilauksenne, emme tällä hetkellä voi tarjota teille korvaavaa hoitajaa.
Kts. Hinnasto Hinnasto Lapsiperheiden kotipalvelu Vantaa
Minimitilausaika on 3h.
Matkakulut
Emme peri matkakuluja asiakkailtamme.
Vaitiolovelvollisuus
Hoivanet asettaa toiminnalleen ja henkilökunnalleen tiukat luotettavuus- ja laatuvaatimukset. Kaikkia työntekijöitämme sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus.
Asiakkaan velvollisuudet
Lapsen vanhemmat ovat hoitoa tilatessaan velvollisia ilmoittamaan lapsensa hoitoa koskevat erityisehdot kuten lääkitykset, allergiat ja muut oleelliset seikat, kuten lapsen sairaudet tai muut erityistarpeet, jotka oleellisesti vaikuttavat hoitoon sekä mahdollisen työntekijän osaamiseen. Myös mahdollisista lemmikkieläimistä on ilmoitettava etukäteen Hoivanetille.
Asiakastyön kirjaaminen
Työntekijämme tekevät lakisääteisen asiakaskirjauksen jokaisesta työvuorosta. Laki sosiaalihuollon asiakaskirjoista https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20150254
Asiakkaalla on aina oikeus saada omaa perhettään koskevat asiakaskirjaukset nähtäväkseen.
Perumiset ja muutokset
Tilatun lapsiperheiden kotipalvelun peruminen tulee tehdä 24h ennen sen sovittua alkamista. Tämän jälkeen tehdyistä perumisista veloitamme 50€ perumismaksun.
Tilauksen peruminen on hyvä tehdä aina ensisijaisesti hoitajalle, näin hoitaja saa ensitilassa tiedon.
Huomioithan, että lapsen, tai muun kotona olevan perheenjäsenen sairastuessa kotipalvelukäynti tulee perua. Näin vältämme tautien tarttumisen perheestä toiseen.
Mahdollisista aikataulumuutoksista voit yrittää sopia yhteistyössä hoitajan kanssa ilman lisämaksuja vielä silloinkin, kun kotipalvelun sovittuun alkamiseen on alle 24h. Otattehan kuitenkin huomioon, etteivät aikataulumuutoksen välttämättä aina sovi hoitajallenne.
Hoitajan sairastuessa yritämme aina ensisijaisesti saada perheelle korvaavan hoitajan, mikäli perhe näin toivoo. Emme kuitenkaan voi luvata toimitusvarmuutta.
Vahingot ja niiden korvaaminen
Hoivanet on vakuuttanut lastenhoitajansa mahdollisten hoitajan aiheuttamien välittömien vahinkojen varalta. Vahingonkorvausvelvollisuus, vastuun laajuus ja rajoitukset määräytyvät vakuutusehtojen mukaisesti. Korvausvaatimus on esitettävä kahden viikon kuluessa vahingon sattumisesta. Hoivanetin vastuu rajoittuu vain sen palveluksessa oleviin henkilöihin.
Mikäli hoitajan akuutista sairastumisesta aiheutuu perheelle taloudellista menetystä, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse välittömästi.
Palautteen antaminen
Haluamme jatkuvasti kehittää toimintaamme ja pyrimme tarjoamaan sinulle laadukasta palvelua. Mikäli haluat antaa positiivista palautetta tai havaitset palvelussa kehitettävää, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostilla. Voit olla yhteydessä myös palveluvastaavaan Anna Forstén 0451455947 tai anna.forsten@hoivanet.fi
Palvelun tilausajat
Asiakaspalvelumme palvelee sinua tilauksissa tai muissa asioissa arkisin ma-pe klo 8-16 puhelimitse 0102744500, tekstiviestitse 04573959099 ja sähköpostitse hoivanet@hoivanet.fi
Huom! Asiakaspalvelumme ei ole avoinna lauantaisin. Mikäli hoitajanne sairastuu ja peruu lauantaille osuvan tilauksenne, emme tällä hetkellä voi tarjota teille korvaavaa hoitajaa.
Tuotamme palvelua teille Vantaan ja Keravan kaupunkien ja teidän välisenne sopimuksen mukaisesti.
Matkakulut
Emme peri matkakuluja asiakkailtamme.
Vaitiolovelvollisuus
Hoivanet asettaa toiminnalleen ja henkilökunnalleen tiukat luotettavuus- ja laatuvaatimukset. Kaikkia työntekijöitämme sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus.
Asiakkaan velvollisuudet
Lapsen vanhemmat ovat hoitoa tilatessaan velvollisia ilmoittamaan lapsensa hoitoa koskevat erityisehdot kuten lääkitykset, allergiat ja muut oleelliset seikat, kuten lapsen sairaudet tai muut erityistarpeet, jotka oleellisesti vaikuttavat hoitoon sekä mahdollisen työntekijän osaamiseen. Myös mahdollisista lemmikkieläimistä on ilmoitettava etukäteen Hoivanetille.
Asiakastyön kirjaaminen
Työntekijämme tekevät lakisääteisen asiakaskirjauksen jokaisesta työvuorosta. Laki sosiaalihuollon asiakaskirjoista https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20150254
Työntekijä tekee aina palvelun alussa ensimmäisellä työvuorolla yhdessä asiakkaan kanssa palvelusuunnitelman, jonka työntekijä kirjaa asiakastietojärjestelmään. Palvelusuunnitelma toimitetaan Vantaan kaupungille.
Asiakkaalla on aina oikeus saada omaa perhettään koskevat asiakaskirjaukset nähtäväkseen.
Perumiset ja muutokset
Tilatun lapsiperheiden kotipalvelun peruminen tulee tehdä viimeistään edellisenä arkipäivänä klo 12 mennessä. Mikäli käynti on sovittuna maanantaille, tulee se olla peruttuna edeltävänä perjantaina ennen klo 12. Tämän jälkeen tehdyistä perumisista asiakas menettää sovitut kotipalvelutunnit.
Tilauksen peruminen on hyvä tehdä aina ensisijaisesti hoitajalle, näin hoitaja saa ensi tilassa tiedon.
Huomioithan, että lapsen, tai muun kotona olevan perheenjäsenen sairastuessa kotipalvelukäynti tulee perua. Näin vältämme tautien tarttumisen perheestä toiseen.
Mahdollisista aikataulumuutoksista voit yrittää sopia yhteistyössä hoitajan kanssa ilman lisämaksuja vielä silloinkin, kun kotipalvelukäynnin sovittuun alkamiseen on alle 24h. Otattehan kuitenkin huomioon, etteivät aikataulumuutokset välttämättä aina sovi hoitajallenne.
Hoitajan sairastuessa yritämme aina ensisijaisesti saada perheelle korvaavan hoitajan, mikäli perhe näin toivoo. Emme kuitenkaan voi luvata toimitusvarmuutta.
Vahingot ja niiden korvaaminen
Hoivanet on vakuuttanut lastenhoitajansa mahdollisten hoitajan aiheuttamien välittömien vahinkojen varalta. Vahingonkorvausvelvollisuus, vastuun laajuus ja rajoitukset määräytyvät vakuutusehtojen mukaisesti. Korvausvaatimus on esitettävä kahden viikon kuluessa vahingon sattumisesta. Hoivanetin vastuu rajoittuu vain sen palveluksessa oleviin henkilöihin.
Mikäli hoitajan akuutista sairastumisesta aiheutuu perheelle taloudellista menetystä, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse välittömästi.
Palautteen antaminen
Haluamme jatkuvasti kehittää toimintaamme ja pyrimme tarjoamaan sinulle laadukasta palvelua. Mikäli haluat antaa positiivista palautetta tai havaitset palvelussa kehitettävää, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostilla. Voit olla yhteydessä myös palveluvastaavaan Anna Forstén 0451455947 tai anna.forsten@hoivanet.fi