Omaishoitajan lakisääteinen vapaa
Tarvitsetko omaishoitajana hengähdystauon?
Lapsen omaishoitoa tehdään useimmiten suurella sydämellä, mutta se ei tee työstä kevyttä. On tärkeää, että omaishoitajana pidät silloin tällöin pienen hengähdystauon. Ammattitaitoinen hoitajamme tulee hoitamaan lastasi, jotta sinä saat aikaa palautua ja kerätä voimia.
Omaishoitajan sijaisemme ovat sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia. He voivat toimia sijaisena kertaluonteisesti tai säännöllisesti.
Omaishoidon palvelualueet
Kunta arvioi tarpeen ja myöntää omaishoitajan palvelusetelin. Palvelusetelin arvo, tuntimäärä ja käytettävyys vaihtelee kunnittain.
Hoivanet toimii palveluntarjoajana kunnissa:
Espoo
Tuen määrä on 100-300 €/kk riippuen hoitoisuusluokasta. Voit tilata palvelua niin moneksi tunniksi, kuin mihin tuen määrä riittää. Palveluseteliä veloitetaan alla olevan hinnaston mukaisesti.
Hinnasto Omaishoitajan lakisääteinen vapaa Espoo (sama hinnasto kuin lapsiperheiden kotipalvelulla)
Lisätietoja Espoon sivuilta
Helsinki
Voit saada omaishoidon sijaistuspalvelua 12-36 tuntia kuukaudessa. Tunnit voidaan käyttää kalenterivuoden aikana. Minimi hoitoaika 3 tuntia/kerta. Hoivanet tuottaa omaishoidon palvelua ma-pe klo 6-21 ja la klo 6-20. Omaishoidon palvelusetelin arvo on 34 €/h. Omavastuu on 11,40 €/12h.
Lisätietoja Helsingin sivuilta
Lisätietoja ja palvelun tilaus
Kysy lisää palvelusta tai varaa hoitaja asiakaspalvelustamme hoivanet@hoivanet.fi tai 010 274 4500 (arkisin klo 8-16).
Palveluehdot- Omaishoidon vapaa
Palvelun tilausajat
Asiakaspalvelumme palvelee sinua tilauksissa tai muissa asioissa arkisin ma-pe klo 8-16 puhelimitse, 0102744500, tekstiviestitse 04573959099 ja sähköpostitse hoivanet@hoivanet.fi
Huom! Asiakaspalvelumme ole avoinna lauantaisin. Mikäli hoitajanne sairastuu ja peruu lauantaille osuvan tilauksenne, emme tällä hetkellä voi tarjota teille korvaavaa hoitajaa.
Tuotamme palvelua ympäri vuorokauden perheen tarpeiden mukaan. Otathan tilauksessasi huomioon palvelusetelisi arvon 100€ - 300€/kk.
Kts. Hinnasto Hinnasto Omaishoitajan lakisääteinen vapaa Espoo
Matkakulut
Emme peri matkakuluja asiakkailtamme.
Vaitiolovelvollisuus
Hoivanet asettaa toiminnalleen ja henkilökunnalleen tiukat luotettavuus- ja laatuvaatimukset. Kaikkia työntekijöitämme sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus.
Asiakkaan velvollisuudet
Lapsen vanhemmat ovat hoitoa tilatessaan velvollisia ilmoittamaan lapsensa hoitoa koskevat erityisehdot kuten lääkitykset, allergiat ja muut oleelliset seikat, kuten lapsen sairaudet tai muut erityistarpeet, jotka oleellisesti vaikuttavat hoitoon sekä mahdollisen työntekijän osaamiseen. Myös mahdollisista lemmikkieläimistä on ilmoitettava etukäteen Hoivanetille.
Asiakastyön kirjaaminen
Työntekijämme tekevät lakisääteisen asiakaskirjauksen jokaisesta työvuorosta. Laki sosiaalihuollon asiakaskirjoista https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20150254
Asiakkaalla on aina oikeus saada omaa perhettään koskevat asiakaskirjaukset nähtäväksi.
Perumiset ja muutokset
Tilauksen peruminen tulee tehdä 16h ennen sovitun käynnin alkamista. Tämän jälkeen tehdyistä perumisista veloitamme 1h palvelusetelitunteja.
Tilauksen peruminen on hyvä tehdä aina ensisijaisesti hoitajalle, näin hoitaja saa ensitilassa tiedon.
Huomioithan, että lapsen, tai muun kotona olevan perheenjäsenen sairastuessa kotipalvelukäynti tulee perua. Näin vältämme tautien tarttumisen perheestä toiseen.
Mahdollisista aikataulumuutoksista voit yrittää sopia yhteistyössä hoitajan kanssa ilman lisämaksuja vielä silloinkin, kun käynnin alkuun on alle 16h. Otattehan kuitenkin huomioon, etteivät aikataulumuutokset välttämättä aina sovi hoitajallenne.
Hoitajan sairastuessa yritämme aina ensisijaisesti saada perheelle korvaavan hoitajan, mikäli perhe näin toivoo. Emme kuitenkaan lupaa toimitusvarmuutta.
Vahingot ja niiden korvaaminen
Hoivanet on vakuuttanut lastenhoitajansa mahdollisten hoitajan aiheuttamien välittömien vahinkojen varalta. Vahingonkorvausvelvollisuus, vastuun laajuus ja rajoitukset määräytyvät vakuutusehtojen mukaisesti. Korvausvaatimus on esitettävä kahden viikon kuluessa vahingon sattumisesta. Hoivanetin vastuu rajoittuu vain sen palveluksessa oleviin henkilöihin.
Mikäli hoitajan akuutista sairastumisesta aiheutuu perheelle taloudellista menetystä. Pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse välittömästi.
Palautteen antaminen
Haluamme jatkuvasti kehittää toimintaamme ja pyrimme tarjoamaan sinulle laadukasta palvelua. Mikäli haluat antaa positiivista palautetta tai havaitset palvelussa kehitettävää, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostilla. Myös palveluvastaavaan voi olla yhteydessä Anna Forstén 0451455947 tai anna.forsten@hoivanet.fi
Palvelun tilausajat
Asiakaspalvelumme palvelee sinua tilauksissa tai muissa asioissa arkisin ma-pe klo 8-16 puhelimitse, 0102744500, tekstiviestitse 04573959099 ja sähköpostitse hoivanet@hoivanet.fi
Huom! Asiakaspalvelumme ole avoinna lauantaisin. Mikäli hoitajanne sairastuu ja peruu lauantaille osuvan tilauksenne, emme tällä hetkellä voi tarjota teille korvaavaa hoitajaa.
Tuotamme palvelua arkisin klo 07-21 välillä sekä lauantaisin klo 07-20. Emme tuota palvelua yöaikaan, pyhinä tai arkipyhinä.
Omaishoitajan lakisääteinen vapaa palvelusetelin arvo on 34 €/h.
Asiakkaan omavastuu 11,40 €/tehty 12h.
Minimitilausaika 3h.
Matkakulut
Emme peri matkakuluja asiakkailtamme.
Vaitiolovelvollisuus
Hoivanet asettaa toiminnalleen ja henkilökunnalleen tiukat luotettavuus- ja laatuvaatimukset. Kaikkia työntekijöitämme sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus.
Asiakkaan velvollisuudet
Lapsen vanhemmat ovat hoitoa tilatessaan velvollisia ilmoittamaan lapsensa hoitoa koskevat erityisehdot kuten lääkitykset, allergiat ja muut oleelliset seikat, kuten lapsen sairaudet tai muut erityistarpeet, jotka oleellisesti vaikuttavat hoitoon sekä mahdollisen työntekijän osaamiseen. Myös mahdollisista lemmikkieläimistä on ilmoitettava etukäteen Hoivanetille.
Asiakastyön kirjaaminen
Työntekijämme tekevät lakisääteisen asiakaskirjauksen jokaisesta työvuorosta. Laki sosiaalihuollon asiakaskirjoista https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20150254
Asiakkaalla on aina oikeus saada omaa perhettään koskevat asiakaskirjaukset nähtäväksi.
Perumiset ja muutokset
Tilauksen peruminen tulee tehdä 24h ennen sovitun käynnin alkua. Tämän jälkeen tehdyistä perumisista veloitamme 3h palveluseteliltä.
Tilauksen peruminen on hyvä tehdä aina ensisijaisesti hoitajalle, näin hoitaja saa tiedon ensi tilassa.
Huomioithan, että lapsen, tai muun kotona olevan perheenjäsenen sairastuessa kotipalvelukäynti tulee perua. Näin vältämme tautien tarttumisen perheestä toiseen.
Mahdollisista aikataulumuutoksista voit yrittää sopia yhteistyössä hoitajan kanssa ilman lisämaksuja vielä silloinkin, kun sovitun käynnin alkamiseen on alle 24h. Otathan kuitenkin huomioon, etteivät aikataulumuutokset välttämättä sovi aina hoitajallenne.
Hoitajan sairastuessa yritämme aina ensisijaisesti saada perheelle korvaavan hoitajan, mikäli perhe näin toivoo. Emme kuitenkaan lupaa toimitusvarmuutta.
Vahingot ja niiden korvaaminen
Hoivanet on vakuuttanut lastenhoitajansa mahdollisiin hoitajan aiheuttamiin välittömiin vahinkoihin. Vahingonkorvausvelvollisuus, vastuun laajuus ja rajoitukset määräytyvät vakuutusehtojen mukaisesti. Korvausvaatimus on esitettävä kahden viikon kuluessa vahingon sattumisesta. Hoivanetin vastuu rajoittuu vain sen palveluksessa oleviin henkilöihin.
Mikäli hoitajan akuutista sairastumisesta aiheutuu perheelle taloudellista menetystä. Pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse välittömästi.
Palautteen antaminen
Haluamme jatkuvasti kehittää toimintaamme ja pyrimme tarjoamaan sinulle laadukasta palvelua. Mikäli haluat antaa positiivista palautetta tai havaitset palvelussa kehitettävää, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostilla. Myös palveluvastaavaan voi olla yhteydessä Anna Forstén 0451455947 tai anna.forsten@hoivanet.fi